Friday, April 9, 2010

Is walking down stairs impossible for some animals?


به به ، سلام گرم شما را پذیرا،ام! خوب امروز در یک حرکت انقلابی اولین مطلب مفید علمی رو که با حماقت های خودم از برخی سایت های علمیِ غرب زده کپی کردم به سمع و نظرتون می رسونم ، باشد که مفید آید

اما آیا واقعا" حیواناتی که مثل گاو سرشان را می اندازند پایین ، قدر الاغ نمی فهمند و مانند اسب یورتمه می روند ، می توانند همین ژانگولر بازی ها را هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها در بیاورند؟
پاسخ این سوال آنقدر آشکار است که حتی خود آن الاغِ خر هم می داند که نمی تواند ، اما نمی داند چرا ؟ چرایش به این دلیل است که در اغلب پله ها انسان بیکار بوده شیبی معادل 35 درجه ایجاد کرده و این شیب به نسبت خیلی زیاد است . وضیعت سر و موقعیت دید و از همه مهم تر نوع قرار گرفتن مفاصل زانو و پا طوری هستند که به حیوانات به ویژه این دو گاو و اسب ( و امثالهم ) اجازه می دهند بالا بروند چرا که وزن ها بر روی دو سم عقبی می افتد که خودِ نوع خم شدن زانوها به آنها اجازه می دهد که بتوانند با ایجاد تکیه گاهی مطمئن و قوی این تعادل وزنی را تحمل و حفظ کنند ، اما به هنگام پایین آمدن چون زانو ها به داخل خم می شوند ، تعادل حیوان به هم خورده و وزنی که به سمت جلو می آید او را زمین خواهند انداخت . بنابراین پایین آمدن از پله ها الحق و الانصاف مشکلیست زیاد برای این حیوانات زبان بسته.




0 دیدگاه:

 
TinyStat--> Copyright © Studious Dummy | Theme by BloggerThemes & simplywp | Sponsored by BB Blogging